+48 42 299 62 22 PON - PT 9.00 - 17.00

Zaprojektowanie dobrego znaku graficznego wykracza daleko poza same kompetencje nawet najbardziej utalentowanego artysty.

Wartość inwestycyjną mają tylko projekty doskonałe graficznie i jednocześnie realizujące cele wizerunkowe marki. Dopiero zaangażowanie najlepszych grafików w dokładnie zaplanowanym procesie projektowania pozwala na osiągnięcie pełnego sukcesu. Świetne logo przekłada się wprost na rozwój biznesu.

Wszystkie elementy procesu projektowania cechuje wspólna oś: nowe logo musi przyczyniać się do tworzenia wizerunku marki wspierającego strategię biznesową firmy. Pomagamy ją zdefiniować i realizować na drodze do sukcesu.

Doskonałe logo wpisuje się w jasno nakreśloną strategię komunikacji. Musi być unikalne i dopasowane do charakteru firmy, która ma reprezentować. Stąd w procesie projektowania starannie analizujemy tło marketingowe zadania. Nasz zespół wspiera klientów w wypracowaniu właściwych wytycznych wizerunkowych marki.

Proces projektowy

1 Omówienie projektu

Pierwszym etapem stworzenia logo jest rozmowa. Pozyskujemy informacje na temat firmy lub marki, której logo będziemy tworzyć. Ważne jest to, abyśmy poznali ją jak najlepiej.

Podczas warsztatów online staramy się wypracować ramy filozofii marki: dlaczego istnieje, jaka jest wizja jej działania, jaka jest jej tożsamość. Kim są idealni odbiorcy i na co mają zwrócić uwagę? Pomagamy zdefiniować strategię i cele. Ustalić z jakimi emocjami ma się kojarzyć marka i jak ma być zapamiętana przez odbiorców.

2 Analiza i badania rynku

Dysponując informacjami źródłowymi na temat marki i jej odbiorców w kolejnym etapie obiektywnie badamy otoczenie rynkowe w którym działa. Analizujemy wizerunek konkurencji, trendy i przyzwyczajenia graficzne klientów danego segmentu rynku. Wypracowujemy kierunki w jakich powinna iść stylistyka projektu, aby była właściwie pozycjonowana w umyśle widza.

Na tym etapie ustalamy, czy logo będzie minimalistyczne, skomplikowane, nowoczesne, tradycyjne, techniczne czy rustykalne. Uwzględniamy zarówno oczekiwania klienta i jego strategię biznesową jak i wymogi otoczenia rynkowego. Przyjęte założenia stanowią punkt wyjściowy projektowania graficznego.

3 Szkicowanie

Każde doskonałe logo zaczyna się od szkicu. Opracowujemy wstępne pomysły, zarysy i koncepcje. Dyskutujemy je w zespole i wybieramy najlepsze. Tylko najlepsze i najbardziej trafione koncepcje są rozwijane. Ostatecznie zależy nam na stworzeniu jednego znaku - najlepszego z najlepszych.

Etap szkicowania ma charakter kreatywnej burzy mózgów. Chodzi o wyłonienie obiektywnie najlepszych koncepcji, najlepiej realizujących wymogi stawiane nowemu logo. W efekcie łączy się kreatywność kilku grafików wokół wspólnego celu – sukcesu marki.

4 Konceptualizacja

Najlepsze warianty szkiców logo są dopracowywane i tworzone w formie elektronicznej. Jednocześnie jest im nadawana profesjonalna forma, bazująca na liniach lub siatce. U podstaw idealnych projektów leżą ponadczasowe zasady: symetria, prostota, złota proporcja czy zasady Gestalt.

To dzięki nim nawet zupełnie nowa marka może wydawać się dobrze znana. Na tym etapie dobierana jest odpowiednia typografia - sposób zapisu nazwy, współgrający z logo. Skupiamy się na samej formie, jeszcze nie na kolorystyce, która jest dopasowana w kolejnym etapie.

5 Opracowanie wizualizacji

Najlepsze wersje logo są prezentowane klientowi w formie przejrzystego dokumentu z wizualizacjami użycia znaku. Prezentujemy zarówno sam znak na białym tle, jak i przygotowujemy serię wizualizacji, pozwalających zorientować się i wyobrazić sobie jak znak będzie funkcjonował w realnym świecie.

Wraz z prezentacją jest zawarta krótka notka z kilkoma szczegółami dotyczącymi filozofii marki zaprezentowanej w danej wersji logo. Na tym etapie zwykle skupiamy się nad formą, jeszcze z wyłączeniem kolorystyki.

6 Omówienie propozycji

W tym momencie niezbędne jest spotkanie lub warsztaty online i omówienie przygotowanych propozycji. W trakcie dyskusji ustalamy faworyta, omawiamy mocne i słabe strony każdej propozycji.

Ustalamy czy potrzebne jest dopracowanie znaku, aby jeszcze lepiej oddawał charakter marki. Ustalamy dalsze działania i terminy. Na życzenie klienta możemy przeprowadzić szczegółowe badania marketingowe wspierające wybór najlepszej propozycji.

7 Dopracowanie ostatecznego projektu

Wybraną wersję znaku dopracowujemy i szlifujemy detale, aby uzyskać idealny efekt. Zwykle na tym etapie dobieramy kolorystykę znaku i nadajemy mu ostateczny wygląd. Projekt jest przedstawiany do ostatecznej akceptacji przez klienta.

Dzięki starannie zaplanowanemu procesowi projektowania: od analiz marketingowych i przygotowania strategii komunikacji marki po wspólną pracę koncepcyjną całego zespołu grafików – efekt końcowy jest nie tylko dopracowany graficznie, ale również spełnia wszystkie kryteria tworzenia wizerunku wartościowej marki.

8 Finalny komplet plików

Po stworzeniu ostatecznej wersji znaku, przygotowujemy komplet plików w kilku wariantach: wersję podstawową w kolorze, odcieniach szarości i mono (każda w wersji jasnego i ciemnego tła). Każdy wariant przygotowujemy dostarczamy w formatach wektorowych, idealnych do druku (eps, pdf) oraz rastrowych, najlepszych do zastosowań online (jpg, png). Przekazywane są prawa autorskie do projektu. Można przystąpić do jego wykorzystywania w praktyce.

Po zakończeniu prac nad logiem możemy przystąpić do tworzenia Księgi Marki, lub Księgi Znaku. Stanowią one rozwinięcie założeń identyfikacji marki do spójnego systemu identyfikacji wizualnej.

Jeżeli potrzebujesz logo dla swojej firmy, chcesz aby Twoja firma wyróżniała się na rynku - skontaktuj się z nami.

Możesz zgłosić się do nas, również gdy nie dysponujesz zapleczem marketingowym do wypracowania strategii marki. Nasi specjaliści pomogą stworzyć nie tylko zewnętrzne atrybuty brandu, ale także funkcjonalny serwis internetowy czy materiały reklamowe wspomagające procesy sprzedaży.

Identyfikacja wizualna

Rozpoznawalność, wizerunek, właściwe skojarzenia i emocje stanowią fundament rozwoju firmy i jej właściwej pozycji na rynku. Temu służy system identyfikacji wizualnej dla Twojej firmy.

Audyt UX

To badanie istniejącego serwisu internetowego prowadzące do zwiększenia jego efektywności. Jest podstawą do wprowadzania zmian i ulepszania strony www

Czym różni się logo od logotypu?

Logo obejmuje całość pola identyfikacyjnego marki. W jego skład wchodzi znak graficzny (sygnet) oraz stylizowany przekaz tekstowy np. nazwa firmy (logotyp). Razem tworzą spójną komunikację wizualną nazwy marki. Każdy z tych elementów pełni inne funkcje.

Możliwe są przypadki, kiedy logo składa się tylko z sygnetu lub tylko logotypu. Czasem kompletne logo obejmuje sygnet, logotyp oraz claim (hasło reklamowe „przypięte” do nazwy firmy).

Wybrane realizacje