fbpx
User Experience Design

User Experience Design

Podczas projektowania rozwiązań internetowych skupiamy się nie tylko na atrakcyjnym wyglądzie (UI), ale również na tworzeniu wartościowych serwisów i aplikacji, które spełniają wszystkie wymagania User Experience (UX).

Nasze projekty opierają się na funkcjonalności, użyteczności, dostępności i wiarygodności, co pozwala osiągnąć zamierzone cele biznesowe poprzez tworzenie produktów, które nie tylko wyglądają dobrze, ale są także praktyczne i intuicyjne dla użytkowników.

Czytaj więcej

User Experience Design — korzyści:

95%

Pierwsze wrażenie użytkownika opiera
się w 95% na jakości UX Design.

70%

70% e-biznesów kończy działalność
z powodu słabego i źle opracowanego UX.

Projektowanie UX wpływa na jakość interakcji użytkownika, jego satysfakcję i zaufanie do marki.

Dobrze opracowany UX pozwala na ograniczenie kosztów naprawy błędów w późniejszych fazach projektu.

Prawidłowe projektowanie UX przyspiesza proces podejmowania decyzji zakupowej i zwiększa rentowność Twojego biznesu!

Czym jest proces projektowania UX/UI?

Projektowanie UX/UI to kompleksowy proces, który ma na celu stworzenie funkcjonalnego, intuicyjnego oraz atrakcyjnego interfejsu użytkownika. Projektowanie UX/UI wymaga przede wszystkim zdolności analitycznych, wiedzy technicznej oraz umiejętności wczucia się w potrzeby użytkowników. Niemniej wymaga również kreatywności oraz odpowiednich umiejętności graficznych.

Jako eksperci w dziedzinie projektowania UX/IU, oferujemy usługi projektowania makiet i grafik według metody Design Thinking. Oznacza to, że nasz proces jest skoncentrowany wokół odpowiadania na potrzeby użytkowników. Naszym priorytetem jest tworzenie interfejsów, które są przede wszystkim przyjazne i funkcjonalne, tak, aby korzystanie z produktu mogło być proste i przyjemne.

Metodologia Design thinking
  • 1. Empatyzacja

    Zrozumienie potrzeb użytkowników i problemów, które chcemy rozwiązać.

  • 2. Definicja

    Określenie problemu i celu projektu w sposób jasny i zrozumiały.

  • 3. Ideacja

    Generowanie jak najwięcej pomysłów i koncepcji.

  • 4. Prototypowanie

    Tworzenie prostych modeli lub wizualizacji pomysłów, aby zobaczyć, jak będą one działać w rzeczywistości.

  • 5. Testowanie

    Przetestowanie pomysłów z użytkownikami, aby uzyskać ich opinie i sugestie.

  • 6. Implementacja

    Wdrożenie najlepszego rozwiązania i jego dalsze doskonalenie.

Ten iteracyjny proces pozwala na ciągłe ulepszanie rozwiązania i dostosowywanie go do potrzeb użytkowników, co jest kluczowe w projektowaniu skutecznych produktów.

Proces projektowania UX/UI w JAAQOb

Opracowanie UX/UI, które będzie funkcjonalne i użyteczne składa się z ośmiu etapów:

Warsztaty

Warsztaty z klientem są kluczowym elementem procesu projektowania. W trakcie tych spotkań zgłębiamy potrzeby i oczekiwania klienta, co pomaga w dalszym kształtowaniu projektu.

1
1
Warsztaty
Warsztaty

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji pozwala na lepsze zrozumienie rynku oraz branży, dla której wykonujemy projekt. Dzięki temu projektant może wykonać interfejs zgodny z aktualnymi trendami, który jednocześnie wyróżni się na tle konkurencji.

2
2
Analiza konkurencji
Analiza konkurencji

Audyt UX/UI aktualnych rozwiązań

Audyt UX/UI obecnych produktów i rozwiązań polega na przeanalizowaniu już istniejących stron lub aplikacji pod kątem ich użyteczności i atrakcyjności wizualnej. Przeprowadzamy również kompleksową analizę zachowań użytkowników w oparciu o narzędzia analityczne jak Hotjar czy Google Analytics. Wnioski z tych analiz są wykorzystywane w dalszym procesie projektowania.

3
3
Audyt UX/UI aktualnych rozwiązań
Audyt UX/UI aktualnych rozwiązań

Określenie celów projektu

Na tym etapie realizowane są liczne analizy. Zajmujemy się:identyfikacją grupy docelowej, do której skierowany jest produkt, opracowujemy strukturę strony lub aplikacji, określamy krok po kroku user flow oraz user scenarios.
Na bazie zebranych informacji ustalamy cele, jakie ma spełniać finalny produkt oraz jak powinien działać.

4
4
Określenie celów projektu
Określenie celów projektu

Opracowanie prototypu - makiety funkcjonalne UX

Opracowanie makiet funkcjonalnych UX polega na stworzeniu klikalnego prototypu wstępnej wersji produktu, która może być wykorzystana do testów i analiz oraz prezentacji klientowi.

5
5
Opracowanie prototypu - makiety funkcjonalne UX
Opracowanie prototypu - makiety funkcjonalne UX

Testy użyteczności i funkcjonalności z użytkownikami

Testy użyteczności i funkcjonalności pozwalają sprawdzić, czy projekt jest intuicyjny w obsłudze oraz spełnia swoje funkcje, gdy korzystają z niego prawdziwi użytkownicy. Ten etap pozwala określić czy projekt prawidłowo spełnia wcześniej określone cele. Analiza dostarcza nam potrzebnych informacji i danych do dalszego rozwoju projektu.

6
6
Testy użyteczności i funkcjonalności z użytkownikami
Testy użyteczności i funkcjonalności z użytkownikami

Projektujemy finalny wygląd interfejsu lub stronę internetową: stronę główną oraz podstrony.

Po zaakceptowaniu prototypu serwisu (UX) przechodzimy do projektowania grafiki strony. To na tym etapie powstaje finalny design produktu. Projektujemy layout strony głównej oraz wszystkie niezbędne podstrony.

7
7
Projektujemy finalny wygląd interfejsu lub stronę internetową: stronę główną oraz podstrony.
Projektujemy finalny wygląd interfejsu lub stronę internetową: stronę główną oraz podstrony.

Wdrożenie projektu

To ostatnia, końcowa faza projektu. Przekazujemy projekt z pełną dokumentacją klientowi. Zależnie od charakteru współpracy, zajmujemy się zaprogramowaniem projektu lub oddajemy go klientowi do wdrożenia przez wybrany software house lub jego własnymi zasobami.

8
8
Wdrożenie projektu
Wdrożenie projektu

SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ KONSULTACJI

Chcesz stworzyć projekt aplikacji lub strony internetowej, który będzie przyjazny dla użytkowników? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym ekspertem z zakresu UX i UI i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc.

Bezpłatna konsultacja

Opracowujemy prototypy stron internetowych i aplikacji w oparciu o realne potrzeby użytkowników

Nasz UX/UI Design proces w zależności od specyfiki danego projektu może zawierać m.in.:

Proto-persony

Proto-persony to profile przyszłych użytkowników, tworzone na
podstawie analizy zabranych informacji. Opracowanie proto-person
pomaga w zrozumieniu potrzeb końcowych użytkowników
produktu.

Testy z użytkownikami

Testy z użytkownikami to proces pozyskiwania informacji zwrotnych od potencjalnych użytkowników produktu w celu ulepszania jego UX/UI.

Customer Journey Map

Mapa podróży klienta to narzędzie służące do wizualizacji całego procesu interakcji klienta z produktem. Pozwala lepiej zrozumieć potrzeby, zachowania i emocje klienta na każdym etapie interakcji.

Mapa empatii

Mapa empatii to narzędzie projektowe, które pomaga zrozumieć i opisać potrzeby, motywacje i emocje użytkowników produktu.

Projekty funkcjonalne (UX)

Projekty funkcjonalne (UX) to skupiają się na projektowaniu interakcji użytkownika z produktem, z naciskiem na funkcjonalność i użyteczność.

Projekty graficzne (UI)

Projekty graficzne (UI) to proces projektowania interfejsu użytkownika, z naciskiem na estetykę, użyteczność i spójność z marką.

Mapy myśli

Mapy myśli to narzędzie projektowe, które pomaga zorganizować myśli i pomysły na temat projektu w przestrzeni graficznej. Umożliwia szybkie i efektywne wygenerowanie wielu dobrych propozycji.

Architektura informacji (AI)

Architektura informacji (AI) to proces projektowania struktury i organizacji informacji w produkcie, aby umożliwić użytkownikom łatwe nawigowanie i znalezienie potrzebnych informacji. Przy opracowywaniu architektury informacji stosujemy Model AIDA.

DLACZEGO WARTO WSPÓŁPRACOWAĆ Z JAAQOB HOLDING®?

Zrealizowaliśmy dziesiątki stron, aplikacji i systemów internetowych. Działamy w oparciu o wypracowane procesy projektowe, wieloletnie doświadczenie i kompetencje naszych specjalistów.  Do każdego projektu podchodzimy procesowo i etapowo, dbając aby spełniał wszystkie funkcjonalne, użyteczne i estetyczne aspekty.

Z nami masz pewność stworzenia udanego produktu spełniającego wszystkie cele biznesowe.

Case studies

Poznaj nasze prace. Stworzyliśmy setki udanych projektów zaczynając od niewielkich stron WWW, po rozbudowane portale, a nawet systemy CRM użytkowane przez tysiące osób.

Case study TFS HealthScience: Osiągnięcie celów biznesowych i wyższa konwersja

TFS HealthScience to globalna organizacja badań kontraktowych (CRO), wspierającą firmy biotechnologiczne i farmaceutyczne w procesie rozwoju klinicznego. Celem marki było wzmocnienie wizerunku eksperta i zaufanego partnera oraz osiągnięcie lepszej konwersji ze swoich działań.

Zrealizowaliśmy kompleksowy rebranding marki i wdrożyliśmy projekt nowoczesnej strony WWW. W efekcie usprawniliśmy komunikację marki z potencjalnymi kontrahentami, wzmocniliśmy employer branding i zapewniliśmy lepsze postrzeganie marki w branży.

Nasze wyniki po zaledwie jednym roku to:

  • 11 tysięcy — odwiedziny w zakładce kontakt,
  • 13% — wzrost unikalnych odsłon,
  • 12% — wydłużenie średniego czasu spędzonego na stronie,
  • i wiele innych pozytywnych zmian, o których przeczytasz w case study!
Zobacz Case Study
Case study SNARTO: Funkcjonalność w służbie optymalizacji

SNARTO to platforma logistyczna, która dzięki sztucznej inteligencji, optymalizuje czas oraz koszty transportu. Naszym zadaniem było stworzenie funkcjonalnej aplikacji mobilnej do platformy, która byłaby idealnie dopasowana do realiów sektora logistycznego.

Zrozumienie wyzwań tego sektora pozwoliło nam stworzyć narzędzie, które wyróżnia się na rynku zarówno swoją użytecznością, jak i funkcjonalnościami — między innymi opcją pominięcia wysokich marż nakładanych przez pośredników.

Projekt dla SNARTO zrealizowany przez JAAQOB HOLDING® to:

  • Projekt wykonany według dobrych praktyk UX Design i metody Design Thinking,
  • Realizacja z troską o wygodę użytkownika końcowego,
  • Aplikacja dostosowana do specjalistycznych potrzeb branży,
  • I wiele więcej, o czym dowiesz się z naszego case study!
Zobacz Case Study

Najczęściej zadawane pytania

  • Projektowanie UX (User Experience) to dziedzina projektowania, która koncentruje się na tworzeniu przyjaznego i użytecznego doświadczenia dla użytkowników. Projektowanie UI (User Interface) jest natomiast odpowiedzialne za wygląd i interaktywność aplikacji i stron internetowych. Obie dziedziny łączą się, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenie użytkownika.

  • Projektowanie UX koncentruje się na tworzeniu przyjaznego i użytecznego doświadczenia dla użytkowników, podczas gdy projektowanie UI odpowiada za wygląd i interaktywność aplikacji i stron internetowych. Chociaż obie dziedziny są ze sobą powiązane, to jednak projektowanie UX jest bardziej zorientowane na funkcjonalność, a projektowanie UI na estetykę.

  • Projektowanie UX/UI jest ważne, ponieważ wpływa na to, jak użytkownicy postrzegają i korzystają z opracowywanych produktów. Przyjazne i łatwe w obsłudze aplikacje i strony internetowe zachęcają użytkowników do korzystania z nich i zwiększają ich zaangażowanie.

  • Narzędzia, które są potrzebne do projektowania UX/UI, to m.in.: prototypy, narzędzia do testów użyteczności, oprogramowanie do projektowania interfejsów, takie jak Figma, Adobe XD czy Sketch. Poza tym, projektanci UX/UI często korzystają z narzędzi do analizy zachowań użytkowników, takich jak ankiety i wywiady, aby lepiej zrozumieć potrzeby i wymagania swoich użytkowników.

  • Tak, projektowanie UX/UI może mieć wpływ na SEO. Dobrze zaprojektowany UX zapewnia użytkownikom przyjazne doświadczenie, co z kolei może zwiększyć czas przebywania użytkowników na stronie i ich zaangażowanie. To z kolei pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

    Bezpłatna konsultacja

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w firmie i jednocześnie skutecznie budować markę? Być może potrzebujesz porozmawiać o marketingu lub efektywnej strategii biznesowej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej – zadaj nam dowolne pytanie, a nasi eksperci bezpłatnie przedstawią Ci rozwiązania i kierunki marketingowe, które będą realizować cele biznesowe Twojej firmy. Wypełnij formularz, aby umówić się w dogodnym dla Ciebie terminie na konsultację.