Pracujemy dla znanych marek oraz takich, które chcą być znane. Nasze projekty są nakierowane na tworzenie wartości.

Rozpoznawalność, wizerunek, właściwe skojarzenia i emocje stanowią fundament rozwoju firmy i właściwej pozycji na rynku jej produktów i usług. Marki naszych klientów stanowią kapitał niematerialny zwiększający zwrot z inwestycji w twarde aktywa. Aby odnieść sukces przedsiębiorstwo i jego marki produktowe muszą posiadać spójną i przemyślaną identyfikację. Muszą się właściwie kojarzyć.

Podstawowe narzędzia, dzięki którym komunikacja zewnętrzna marki wspiera jej cele biznesowe skupiają się wokół budowania wizerunku na płaszczyźnie łatwo przyswajalnej przez podświadomość odbiorcy.

Graficznie, oprawa wizualna firmy i produktów wspiera przychody niezależnie od innych działań marketingowych. Stanowi element zarówno elementu Promotion z klasycznego modelu marketing mixu, jak i podstawę Physical evidence z szerszego modelu 7P.

Tworząc system identyfikacji wizualnej marki sterujemy emocjami klientów tworząc pożądany imag’e firmy i jej produktów.

Analizując właściwe do osiągnięcia sukcesu skojarzenia, narzucamy je odbiorcom w taki sposób, aby wspomagały wyznaczone cele sprzedażowe. Sednem profesjonalnego działania w tym obszarze jest połączenie umiejętności graficznych, z właściwym podejściem marketingowym. Tym samym projekty graficzne muszą koncentrować się na celu zamiast na formie wyrazu. Kreatywność grafików w służbie marketingu i sprzedaży.

Branding oznacza tożsamość wizualną, która wyróżnia firmę poprzez stosowanie właściwych narzędzi graficznych we wszystkich kanałach komunikacji, na które natrafiają potencjalni klienci. Spójne oznakowanie produktów i usług zgodnie z księgą znaku, to tylko pierwszy krok docierania do świadomości odbiorców z przekazem informacyjnym, który chcemy, aby utkwił w ich pamięci.

Dobra reklama również wymaga środków przekazu precyzyjnie nakierowanych na identyfikację marki i korzyści z którymi ma się kojarzyć. Ilość informacji, którymi zasypywani są ludzie, generuje konieczność uproszczenia narracji i oddziaływania na płaszczyznach emocjonalnych. Stąd nawet najlepsze argumenty sprzedażowe mają nikłe szanse powodzenia bez wsparcia właściwą grafiką.

Kliknij, aby uzyskać szybką wycenę
Equal

Nasze studio graficzne może stworzyć dowolne elementy budujące identyfikację wizualną. Zarówno znaki graficzne jak i poszczególne projekty materiałów użytkowych czy reklam.

Naszą specjalnością jest kompleksowe tworzenie marek. Każda nasza usługa z zakresu kreowania marki i wizerunku zawiera: badanie profilu działalności firmy, konkurencji i otoczenia rynkowego pod kątem doboru właściwych emocji i skojarzeń identyfikujących twoją markę i jednocześnie realizujących założenia przyjętej strategii marketingowej. Opracowanie sposobu wywołania pożądanych efektów wizerunkowych i podświadomych skojarzeń oznacza najczęściej przygotowanie strategii komunikacji związanej z marką. Począwszy od kolorystyki i typografii , zdefiniowania kierunku stylistycznego i formy kampanii reklamowych, kończąc detalach jak ma wyglądać wizytówka, aby stanowiła narzędzie realizacji celów spójnej kampanii wizerunkowej.

Branding rozpoczyna często tworzenie nowej nazwy firmy czy produktu. Na tej bazie przechodzi się do kolejnych etapów: logo, księgi znaku czy księgi marki.

KSIĘGA MARKI

Spójność stylu to najlepszy sposób budowania trwałej wartości wizerunkowej.

Księga Marki (Brand Book) to przygotowana przez profesjonalistów instrukcja w formie książki. To kompletny system identyfikacji wizualnej, który zawiera zestaw kolorów, krój pisma, oraz projekty większości materiałów użytkowych firmy takie jak papier firmowy, koperty, wizytówki, teczki i niezbędne dokumenty i druki firmowe. Zawiera wizualizacje praktycznych zastosowań firmowego stylu graficznego, na przykład jak mają wyglądać tablice informacyjne oraz stylistyka reklam prasowych czy rollupów.

Zobacz jak wygląda przykładowa księga marki: brand book.

Equal

PROJEKT LOGO

Dobrze zaprojektowane logo pozwala zakodować w umyśle widza takie emocje i skojarzenia na jakich nam zależy, by były utożsamiane z firmą lub jej produktem. Stanowi podstawę systemu identyfikacji wizualnej każdej firmy i markowego produktu. Logotyp to najbardziej eksponowany element graficzny, widoczny we wszystkich materiałach firmowych.

Zobacz jak przebiegają etapy projektowania logo w naszej firmie: proces projektowania logo.



Kliknij, aby uzyskać szybką wycenę

Zasady dotyczące tworzenia dobrego znaku identyfikacyjnego firmy wymagają uwzględnienia różnych możliwości jego stosowania. Projektowanie logo jest wieloetapowym procesem, w którym stworzenie formy graficznej następuje dopiero po analizach rynku, konkurencji i badaniu kim są potencjalni klienci firmy. Na początku procesu zbierane są także informacje podstawowe, pozwalające określić preferowany przez zamawiającego styl czy kolorystykę. Następnie przedstawiane są warianty propozycji stylistyki logo do wyboru, z których jeden jest rozwijany do ostatecznej propozycji. Ukazane wizualizacje – przykłady zastosowań – pozwalają na wybór wersji projektu, która najbardziej spełnia oczekiwania zamawiającego.

LIFTING LOGO

Proces stosowany przy odmładzaniu wizerunku firmy i jego dostosowywaniu do nowych rodzajów odbiorców i produktów. Zmienione logo zachowuje część cech dotychczasowej stylistyki, tak aby zachować ciągłość identyfikacyjną marki.

Często liftingowi towarzyszą zmiany w księdze znaku, na przykład typografia czy kolory. Tym samym nowy logotyp staje się czasem, elementem wyjściowym całego nowego systemu identyfikacji wizualnej. Zakres potrzeb modyfikacji istniejącego systemu zwykle wynika ze stopnia dokonywanych zmian. Często Lifting dotyczy logo, które nie posiada księgi znaku. W takich przypadkach proces jej tworzenia jest bardzo podobny jak dla zupełnie nowego logotypu.

Szuwara & Szuwara

KSIĘGA ZNAKU

O ile zaprojektowanie lub lifting logo generuje podstawowy znak identyfikacyjny marki, to jego stosowanie na różnych polach eksploatacji wymaga doprecyzowania. Dzięki temu unika się sytuacji, w których umieszczone logo koliduje np. z wyglądem informacji na stronie web, na opakowaniach, billboardach etc. Warto więc określić zarówno ramy bezpieczeństwa stosowania logo w otoczeniu innych grafik, jak i kolory czy rodzaj preferowanych czcionek w komunikacji. Zakres księgi znaku definiują indywidualne potrzeby marki. Inny będzie przy tworzeniu identyfikacji systemowej firmy, inny dla potrzeb pojedynczego produktu.

Jeśli potrzebujesz system identyfikacji wizualnej dla swojej firmy lub logo, chcesz aby Twoja firma wyróżniała się na rynku, skontaktuj się z nami.

Możesz zgłosić się do nas, również gdy nie dysponujesz zapleczem marketingowym do wypracowania strategii marki. Nasi specjaliści pomogą stworzyć nie tylko zewnętrzne atrybuty brandu, ale także funkcjonalny serwis internetowy czy materiały reklamowe wspomagające procesy sprzedaży.

Wybrane realizacje