fbpx
Strategia komunikacji marketingowej

Strategia komunikacji marketingowej

Budowa rozpoznawalnej i zapadającej głęboko w świadomości marki jest pochodną spójnej i uporządkowanej komunikacji z otoczeniem. Wszelkie treści, zarówno w formie tekstów jak i obrazów powinny pracować na rzecz rozpowszechniania jak i utrwalenia w świadomości potencjalnych klientów pożądanego obrazu firmy.

Czytaj więcej

Proces realizacji strategii

Opracowanie strategii, która będzie skutecznie realizować założone cele składa się z kilku etapów:

Warsztaty

Współpracę rozpoczynamy od warsztatu prowadzonego online, na którym poznajemy firmę, jej produkty i usługi. Rozmawiamy o rynku i konkurencji, wyzwaniach marketingowych oraz celach.
Tworzenie strategii wymaga ścisłej współpracy klienta z agencją dlatego w trakcie prac nad dokumentem przeprowadzane są liczne konsultacje oraz dodatkowe spotkania warsztatowe.

1
1
Warsztaty
Warsztaty

Filozofia marki: misja, wizja wartości (rewizja lub opracowanie ideologii marki)

Obok typowych cech związanych z poszczególnymi atrybutami marketingowymi, każda znacząca firma wykazuje powiązania z wyznawanymi przez siebie założeniami ideologicznymi. Ukazują wyższy cel, który realizuje marka poprzez swoje działania. Dzięki nim staje się bardziej przyjazna dla świata Filozofia marki nie tylko ociepla jej wizerunek, może także stanowić o jej kanonie relacji ze światem zewnętrznym i dodawać motywacji pracownikom oraz reprezentantom marki. W ramach prac dokonujemy rewizji istniejącej filozofii lub jest opracowywana nowa.

2
2
Filozofia marki: misja, wizja wartości (rewizja lub opracowanie ideologii marki)
Filozofia marki: misja, wizja wartości (rewizja lub opracowanie ideologii marki)

Komunikaty prezentacji marki

Jedną z najczęściej używanych standardowych informacji o firmie jest Boilerplate. To krótki tekst opisujący markę, jej podstawowe cechy i założenia. Jest to tekst, który dodaje się do informacji prasowych, czy jako informacja uzupełniająca ofertę handlową. Często ten komunikat jest używany w zakładce “o firmie” na stronach internetowych. Podobną funkcję ma Elevator pitch. Jest to krótki tekst (15-30 sekundowa prezentacja) przekazujący podstawowe informacje o firmie z wyraźnym naciskiem na zachęcenie odbiorcy do zainteresowania się usługami – produktami marki. Stanowi zwykle wprowadzenie informacyjne do prezentacji, czasem ofert handlowych. Oba stanowią kwintesencję informacji o marce i wzór co należy o niej mówić.

3
3
Komunikaty prezentacji marki
Komunikaty prezentacji marki

Key Messaging i Keywords

Rozbudowane i skomplikowane treści są trudne do zapamiętania i zrozumienia. Na poziomie emocjonalnym kluczowe w przekazie są krótkie – hasłowe informacje. Stąd strategia komunikacji musi zawierać podstawowe hasła pozycjonujące markę. Należą do nich Tagline – hasło dopełniające nazwę lub logo marki, lub claim – główne hasło reklamowe. Czasem stosuje się i jedno i drugie.

Na tym etapie, we współpracy z klientem, tworzone są główne hasła reklamowe oraz dodatkowe – podkreślające wybrane atrybuty marki lub specyfiki jej oferty.

4
4
Key Messaging i Keywords
Key Messaging i Keywords

Stylistyka komunikacji i Tone of Voice

W całym systemie komunikacji marki istotna jest nie tylko treść i poszczególne hasła reklamowe, ale również forma i styl w jakim się buduje wszelkie informacje dotyczące firmy. Styl powinien odzwierciedlać podstawowe założenia strategii komunikacji.

Opracowujemy brief ze wskazówkami na co należy zwracać uwagę, jaką przyjąć pozę stylistyczną oraz zestaw typów komunikatów i słów których należy unikać, by firma była pozycjonowana zgodnie z pożądanymi założeniami.

5
5
Stylistyka komunikacji i Tone of Voice
Stylistyka komunikacji i Tone of Voice

Opracowanie dokumentu strategii wraz z wytycznymi do komunikacji marketingowej marki.

Ostatnim etapem prac jest wypracowanie dokumentu, który posłuży firmie jako narzędzie wytyczające standardy i dobre praktyki w komunikacji marketingowej.

6
6
Opracowanie dokumentu strategii wraz z wytycznymi do komunikacji marketingowej marki.
Opracowanie dokumentu strategii wraz z wytycznymi do komunikacji marketingowej marki.

BEZPŁATNA KONSULTACJA

Dowiedz się jak strategia komunikacji może pomóc budować przewagi konkurencyjne w Twojej firmie.
Umów się z nami na bezpłatną konsultację oraz uzyskaj szybką wycenę usługi.

Bezpłatna konsultacja

Najczęściej zadawane pytania

  • Strategia komunikacji marketingowej to precyzyjny plan określający sposób tworzenia treści oraz metody ich dystrybucji, tak by realizowały cele marki i trafiały do właściwych odbiorców.

     

    W JAAQOB HOLDING® opracowujemy strategię komunikacji marketingowej w formie dokumentu, który jest wynikiem dokładnego poznania firmy i jej potrzeb, a także przeprowadzenia dokładnych analiz samej firmy, jej odbiorców oraz konkurencji. Tworząc strategię komunikacji marketingowej, opracowujemy różne formy prezentacji marki m.in. key messaging, stylistykę komunikacji, czy tone of voice.

  • Strategia komunikacji marki bezpośrednio wpływa na wzrost świadomości marki w oczach konsumentów. Przemyślane i spójne komunikaty dopasowane do grupy docelowej ułatwiają szybkie zapamiętywanie przekazu kierowanego do klientów i potencjalnych odbiorców. Dzięki niej firma szybciej trafia ze swoim przekazem do odbiorców, mówiąc językiem korzyści.

     

    Plan komunikacji marketingowej ułatwia budowanie pozytywnego wizerunku. Skuteczna strategia kreatywna wzmacnia zaufanie klientów do firmy, przyczyniając się do wzrostu zainteresowania ofertą. Dobrze zbudowane komunikaty bezpośrednio wpływają na wzrost sprzedaży produktów i usług, a odpowiednia posprzedażowa strategia marki zapewnia wzrost lojalności klientów.

  • Proces tworzenia planu komunikacji marketingowej zazwyczaj trwa około 120 godzin. Ta liczba może się zmieniać w zależności od indywidualnych ustaleń, Strategia komunikacji marketingowej wymaga przeprowadzenia kilku etapów. Pierwszym z nich jest dokładne rozpoznanie firmy i jej potrzeb. W tym celu przeprowadzamy warsztaty on-line oraz prowadzimy dodatkowe konsultacje.

     

    Kolejnym etapem procesu jest analiza filozofii marki, którą wspólnie z klientem doprecyzowujemy. Następną ważną częścią procesu jest opracowanie Boilerplate i Elevator Pitch. To krótkie formy, które muszą zawierać wszystkie najważniejsze informacje, a przydają się wielokrotnie np. we wstępach ofert, artykułów czy zgłoszeń konkursowych.

     

    W następnych krokach opracowujemy hasła pozycjonujące — tagline i claim. Dzięki nim firma może w szybki i łatwy do zapamiętania sposób przekazać najważniejsze przesłanie lub podkreślić swoje atrybuty. Częścią, która łączy wcześniejsze etapy, jest spójna stylistyka marki oraz doprecyzowanie tone of voice. Finalnie całość zestawiamy w dokumencie, który służy firmie w dalszej działalności w budowaniu spójnej komunikacji zgodnej z celami marki.

  • Agencja marketingowa może ułatwić firmie opracowanie strategii komunikacji na wiele sposobów. Jednym z nich jest przeprowadzenie analizy rynku i konkurencji. To niezmiernie ważny etap warunkujący dobre opracowanie komunikacji marki. Wieloletnie doświadczenie grupy JAAQOB HOLDING® w prowadzeniu takich analiz w różnych branżach pozwala naszym klientom oszczędzić czas i uzyskać obiektywne wyniki będące podstawą budowania skutecznej strategii.

     

    Ponadto agencja marketingowa może pomóc firmie w opracowaniu przekazu, który skutecznie przyciągnie uwagę klientów. Nieocenioną pomocą jest także dobór właściwych kanałów komunikacji, a także monitorowanie wyników i optymalizacja działań.

     

    Opracowana strategia komunikacji jest podstawą do dalszych, skutecznych i spójnych działań, jak na przykład prowadzienie social media, tworzenie contentu na strony WWW, opracowywanie treści do newsletterów i wiele innych, które również są wykonywane przez specjalistów agencji JAAQOB HOLDING®.

  • Niewłaściwe postrzeganie marki, niska świadomość i trudności z przebiciem się przez szum informacyjny to kilka przykładowych zagrożeń, jakie mogą wynikać z nieprofesjonalnego sposobu komunikacji z rynkiem. Wynikiem braku spójnego przekazu, który ułatwiałby firmie wyróżnienie się w branży, może być także zbyt niska liczba nowych klientów oraz niewielka lojalność tych obecnych.

     

    Natomiast warto pamiętać, że każda firma może czerpać szereg korzyści, tworząc skoordynowane i przemyślane działania zgodne z planem określonym w strategii komunikacji marki. Staje się wówczas widoczną, dobrze postrzeganą marką, kierującą trafne komunikaty do właściwych odbiorców, w odpowiednim czasie i za pośrednictwem dobrze dopasowanych kanałów komunikacji.

     

    Poznaj szczegóły naszej współpracy i umów się na bezpłatną bezpłatną konsultację ekspercką.

    Bezpłatna konsultacja

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w firmie i jednocześnie skutecznie budować markę? Być może potrzebujesz porozmawiać o marketingu lub efektywnej strategii biznesowej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji eksperckiej – zadaj nam dowolne pytanie, a nasi eksperci bezpłatnie przedstawią Ci rozwiązania i kierunki marketingowe, które będą realizować cele biznesowe Twojej firmy. Wypełnij formularz, aby umówić się w dogodnym dla Ciebie terminie na konsultację.